MX5 N/A Stage 1 Engine

Planung der ersten Ausbaustufe MX5 NB Motor

Motivation:

  • https://forum.miata.net/vb/showpost.php?p=6103175&postcount=59
  • 113whp (140bhp) MX-5 NB stock
  • 124whp (152bhpMX-5 BBR Turbo (NA, 1.6, UK Only) (Mazda UK)
  • 130.8whp (160bhpJDM Roadster RS-II 10.5:1 CR, different VVT actuator (and cam?), 100 octane fuel, new ECU, exhaust manifold (Mazda JP)
  • 145-150whp (176-182bhp) 2001 VVT longblock, standalone ECU, EUDM Squaretop, Skunk2 TB, RB header, full exhaust, custom CAI (Savington)
  • 148whp (180bhpMazdaspeed Miata (Turbo) (Mazda JP)
  • 150whp (182bhp) 2001+ VVT longblock, EUDM Squaretop, custom CAI, a full aftermarket exhaust, standalone ECU with a great tune. (Savington)
  • 150whp (182bhp) bolt-ons and a good tune. (Emilio)
  • 154.63whp (187bhp) 2001 VVT, CAI, 65mm port/polished TB on custom manifold, JR 4-1 header, free system, Adaptronic ECU, VVTuner. (Wimmons)
  • 160-165whp (193-198bhp) A little bowl work and compression, bolt-ons and a good tune. (Emilio)
  • 162whp (195bhp) 99 motor, Megasquirt, MAF delete, RB Header, no cat, neon coil pack, custom intake and manifold (Ttiracinmg98)
  • 167whp (201bhpMX-5 SP Turbo (Mazda Australia)
  • 170whp (205bhp) Jenvey ITBs, VVT head with FM +1mm valves, Maruha cams, RB or JR header, 2.5″ catback. (Fitftw)
  • To convert rwhp to flywheel bhp, Add 10 to the wheel bhp and then divide the result by 0.88
  • To convert flywheel bhp to rwhp, Multiply flywheel power by 0.88 and then deduct a further 10 bhp
  • Kompression bleibt bei 9,5:1
    • Bei Super Klopffest bis MBT, bei Super-Plus natuerlich auch. Ich verschenke ca. 1,5 (10,0:1) – 3% (10,5:1) Leistung und Drehmoment, dafuer kann ich am Pruefstand entspannt bis MBT einstellen. Macht eine Aufladung spaeter auch angenehmer und ich muss den Block nicht aufmachen.
    • Drehzahl soll unter 7400 u/min bleiben, dann kann der Ventiltrieb auch serienmaessig bleiben
    • Erreichbares Leistungsziel somit pessimistisch mit Bolt-Ons und Headwork 160 WHP (185 PS) – 3% = 155 WHP (180 PS)
    • 180 PS / 140 PS (Serie) = 1.29
    • Optimistisch, man darf ja mal Traeumen: 165 WHP (190 PS) – 1,5% = 163 WHP (188 PS)
    • 188 PS / 140 PS (Serie) = 1.34
  • Intake
    • IL Motorsport CAI (mit Gutachten)
    • MAF delete
    • China 64mm TB
    • Flattop
  • Head(work)
    • VVT Kopf (im Winter)
    • Verbrennungskammer polieren
    • Ports: Boeden entgraten, Decken und Waende polieren
    • Ventilbowl bearbeiten
    • Zuendkerzen 6er Waermewert (+1) NGK BKR6EIX-11
    • FlowForce 640cc Injektoren
  • Header
    • Racing Beat 4-1 (TUV Moegl.)
    • TDR Heatshield
  • Exhaust
    • 200 / 300 CPSI 63,5 mm Kat (TUV Moegl.)
    • 63,5 mm Auspuffanlage FMS (EG-Besch.)
  • ECU
    • ME221
    • 14point7 Controller + Bosch LSU 4.9